10 tipov pre žiarivú a zdravú pleť

 Všetci snívame po krásnej a zdravej pleti. Takmer každý si však zažil nepríjemnú situáciu, kedy sa ráno po prebudení pozrel do zrkadla a objavil na tvári vyrážku. Ako sa takýmto situáciám vyhnúť? Výber správnej kozmetiky je dôležitý, no základom pre peknú pleť je najmä zdravý životný štýl a návyky. Pripravili sme si pre vás zopár tipov ako sa o svoju pokožku starať, aby bola žiarivá a zdravá.

 

  1. Pitný režim

Je dokázané, že pitie dostatočného množstva vody je pre zdravie vašej pokožky nevyhnutné. Pokožku treba hydratovať nielen zvonka ale najmä zvnútra. Okrem toho pitie vody prináša aj množstvo iných výhod. Výborným pomocníkom vám môže byť fľaša s počítadlom naplnenia, ktorá na váš pitný režim dohliadne. Vo všeobecnosti sa odporúča vypiť aspoň 2 litre vody denne, príjem vody však nie je univerzálny. Líši sa v závislosti od ročného obdobia, fyzického výkonu, metabolizmu, a práve preto, treba počúvať vlastné telo.

 pitný režim - fľaša znovupoužiteľná

  1. Vhodné stravovanie

Je dôležité konzumovať zdravé tuky, ktoré sa nachádzajú v orechoch, olivovom oleji avokáde a ľanových semienkach. Ak vás trápi vysušená pokožka alebo vlasy, problémom môže byť práve nedostatok zdravých tukov. Doprajte si aj potraviny bohaté na antioxidanty. Najlepšou kamarátkou pleti je tmavá listová zelenina a bobuľové ovocie.

 zdravá strava potraviny

  1. Pravidelná masáž tváre

Masáž tváre je nielen príjemná a relaxačná, dokáže aj znížiť napätie a zvýšiť krvný obeh. Vďaka tomu pomáha udržiavať bunky pokožky zdravé. Skúste sa venovať masáži tváre denne, napríklad večer pri nanášaní pleťového krému. Zaberie vám to iba pár minút.

 masáž tváre

  1. Cvičenie

Cvičenie zvyšuje prietok krvi v celom tele a vďaka tomu sa do pokožky dostávajú živiny, minerály a kyslík. Snažte sa každý deň cvičiť aspoň 15 minút. Najlepšie je kombinovať kondičné cvičenie so silovým. Okrem zdravej pleti získate aj zdravé a silné telo.

 flasa na cvicenie blenderbottle

  1. Spánok

Všimnite si, ako vyzerá vaša pleť po kvalitnom dlhom spánku v porovnaní s prebudením po prebdenej noci. Nedostatočný alebo nekvalitný spánok môže vašej pleti uškodiť. Je dokázané, že zlá kvalita spánku môže prispievať k starnutiu pokožky. Štandardne sa odporúča spánok dlhý 8 hodín, ale vždy je lepšie tak ako pri hydratácií počúvať svoje vlastné telo.

 spánok

  1. Vyhýbanie sa horúcej vode

Umývanie tváre, sprchovanie alebo kúpanie v horúcej vode môže pokožku veľmi vysušiť alebo dokonca poškodiť. Ak po kúpaní spozorujete suchú pokožku, skúste namiesto teplej vody použiť vlažnú. Možno to zo začiatku nebude také príjemné, ale časom si určite zvyknete a za krásnu zdravú pokožku to predsa stojí.

 spchovanie horúca voda_1

  1. Čistenie pleti

Čistiace produkty na pleť pomáhajú odstraňovať z pleti nečistoty, make-up a prebytočnú mastnotu. Je dôležité vyberať si produkty s jemnou textúrou, vyváženým pH, bez obsahu dráždivých chemikálií. Pleť by ste si mali čistiť ráno po prebudení, večer pred spaním a hneď po tom, ako sa spotíte. Na vysušenie pleti vždy používajte čistý uterák.

čistenie pleti ň

 

  1. Zmiernenie stresu

Ľahko sa to hovorí, ale ťažšie realizuje. Je však dokázané, že zvýšený stres našej pleti vôbec neprospieva. Vedci sa domnievajú, že môže znižovať prietok krvi do kože a zvyšovať hladinu zápalu. Pre upokojenie a relaxáciu môžete skúsiť napríklad meditáciu, jogu a dychové cvičenia.

 meditácia proti stresu

  1. Nedotýkanie sa pokožky

Snažte sa počas dňa vyhýbať kontaktu rúk s tvárou. Ak sa pokožky musíte dotýkať, napríklad pri nanášaní produktov na tvár, vždy si predtým poriadne umyte ruky. Nikdy sa pokožky nechytajte špinavými rukami a nedotýkajte sa pupienkov alebo podráždených častí.

 nedotýkanie sa pleti

  1. Vyhýbanie sa dráždivým potravinám

Nepriateľmi pleti sú najmä potraviny s nadmerným množstvom cukru a mliečne výrobky. Môžu spôsobiť zápal pokožky, ktorý vedie k tvorbe vyrážok. Dávajte si pozor aj na balené, spracované potraviny. Ak dokážete vylúčiť iba jednu potravinu z tohto zoznamu, vyberte si v prvom rade cukor.

 

 nezdravé a dráždivé potraviny

Autor: Kristína Repková 

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie